Jak to mówią – najlepiej uczy się na błędach i o ile nie warto na swoich, można śledzić potyczki innych. Jeśli na warsztat weźmiemy lokale gastronomiczne – nie ma lepszego przykładu. Współcześnie istnieje kilka szablonowych błędów, które są popełniane przez właścicieli mniejszych, czy większych gastronomii. Jak się jednak okaże, większość z nich poświęcona jest marketingowej sferze. Wniosek nasuwa się jeden, lecz bardzo doraźny. Marketing jest w obecnych czasach koniecznością, absolutem i czymś o czym nie wolno zapominać! Najczęściej popełniane błędy przez lokale gastronomiczne to:

  • Poziom obsługi klienta lub jego totalny brak. Niestety to najczęściej spotykany problem, którego wytłumaczeniem jest z pewnością stała, cykliczna wymiana pracowników.

    Pytanie jednak – dlaczego się zwalniają lub są zwalniani. Za pracowników jest odpowiedzialny zawsze właściciel. Jeśli nie są oni wyszkoleni lub w danej restauracji nie ma odgórnie opracowanego stylu obsługi – nic dziwnego, że restauracje upadają. Bowiem od obsługi zależy wszystko. Nie ma nic gorszego niż: zabranie menu od razu po zamówieniu lub naciskanie na gościa, by je złożył. Nie wspominając już o braku wiedzy, czy nawet kultury osobistej;

  • Menu to błąd, który z pewnością zalicza się do marketingu. W końcu przedstawia ofertę danej knajpy, czy restauracji.

    Musi więc być wykreowany w szczególnie uważny sposób. Mowa oczywiście o samej zawartości, a w tym: nazwy dań, opisu, tłumaczeń, ilości, różnorodności, specjałów. Menu także może zniechęcać samym swoim wyglądem. Często można spotkać się z takimi, które mówią tylko o sobie, że są niechlujne lub zaprojektowane przez osobę niemającej zielonego pojęcia o chociażby graficznych podstawach, czy doborze kolorów;

  • Kreując formy promocji, czy zniżek – lokale gastronomiczne popełniają jeden, stały błąd. Bowiem kopiują daną ofertę od konkurencji. Czy jest to na tyle skomplikowany zabieg, aby nie wpaść na coś samemu i się wyróżnić? Widocznie tak. Jest to jednak rażące i należy tego unikać jak ognia.

    Trzeba się wyróżnić, a nie stąpać po śladach konkurentów!

.